20 aug, 2014 | Okategoriserade
Just nu är jag ute i skogen i ett par veckor och spelar in mitt favoritprogram – Wild kids. Vackert så det förslår och massor, massor att göra. Tidigt på morgonen ligger dimman som en kall rök över hela dalen och det känns alldeles magiskt att springa genom skogarna på de våta grusvägarna. Ett ganska fint sätt att börja sin arbetsdag, minst sagt.


16 aug, 2014 | Bokbak

Jag älskar att jobba med sovrumsfönstret på vid gavel och blåsande, gröna träd som nästan böljar in i rummet. Då spelar det liksom ingen roll att man inte kan vara ute och njuta av sensommaren just nu.
15 aug, 2014 | Bröd
Baka egna kex och ett riktigt gott, vitt bröd till årets kräftskiva! Här är några av mina augustifavoriter:

Hemgjort knäcke (med riktigt mycket smör på).

Galet goda ostkex med basilika

Knapriga sesamfrökex.

Och världens godaste formfranska!
14 aug, 2014 | Drycker
Nu har nästan allt porslin kommit på plats efter sommarens stora köksrenovering och man kan äntligen dricka kaffe utan att riskera att få halva koppen full av sågspån. Så himla härligt. Trevlig torsdag, kära ni!

12 aug, 2014 | Glutenfritt, Muffins och cupcakes

I jakten på riktigt goda glutenfria muffins experimenterade jag mig härom veckan fram till dessa, som jag tycker fungerar utmärkt som bas för alla tänkbara frukt- och bärmuffins. Tryck ner valfria bär i mitten före gräddning helt enkelt, eller ät dem som de är!
- 100 g rumsvarmt smör
- 1½ dl råsocker
- 2 tsk vaniljsocker
- 3 ägg
- 1 dl mandelmjöl
- 1 dl kokosmjöl
- 1/2 dl riven kokos
- 2 tsk bakpulver
- 1 dl standardmjölk
Blanda smör, socker och vaniljsocker och rör därefter ner äggen. Rör ner mandelmjöl och kokosmjöl, kokos, bakpulver och mjölk. Klicka ut i muffinsformar. Grädda i 200 grader i 15-20 minuter.